Įdarbinimo agentūros Lietuvoje
Ieškote darbo, bet nežinote nuo ko pradėti? Jaučiatės pasimetę tarp daugybės darbo skelbimų ir nežinote, kuris pasiūlymas geriausias? Padėti jums gali įdarbinimo agentūros Lietuvoje – tarpininkai, padedantys surasti tinkamą darbą ir palengvinantys įsidarbinimo procesą.
ĮDARBINIMO AGENTŪRŲ TIKSLAS
Pagrindinis įdarbinimo agentūrų tikslas yra sujungti darbdavius, ieškančius darbuotojų su darbo ieškančiais.
Įdarbinimo agentūros padeda:
• Darbdaviams – sutaupyti laiko ir išteklių ieškant darbuotojų. Agentūros atrenka kandidatus pagal keliamus reikalavimus, atlieka pirminius pokalbius, taip pat parengia patrauklius darbo skelbimus kandidatų pritraukimui.
• Darbo ieškantiems – įsidarbinti į tam tikras įmones bei pozicijas, kuomet (dažniausiai) pačios įmonės neskelbia viešos atrankos į šias darbo vietas. Taip pat padeda staiga netekus darbo ir nuolatinių pajamų įsidarbinti bent trumpalaikėse pozicijose.
ĮDARBINIMO AGENTŪRŲ GARANTIJOS
Ieškant darbo per įdarbinimo agentūrą, svarbu išsirinkti patikimą. Vienas iš būdų įvertinti agentūros patikimumą – dėmesys garantijoms, kurias ji teikia:
• Vienodos darbo sąlygos. Įsidarbinus per agentūrą, jūsų darbo sąlygos ir socialinės garantijos turi būti tokios pat, kaip ir tiesiogiai dirbančių darbuotojų. Tai reiškia vienodą darbo laiką, atostogų skaičių, sveikatos draudimą, darbo užmokestį ir mokamus priedus prie atlyginimo.
• Visada tokiu pačiu metu mokamas atlyginimas. Agentūra turi garantuoti, kad gausite sutartą atlyginimą numatytu laiku. Tai reiškia, jog neturite patirti finansinį neapibrėžtumą ar nerimą. Jeigu agentūroje atlyginimo išmokėjimas svyruoja net keletą dienų, tai reiškia, kad agentūra galimai moka jums atlyginimą tik tada, kai sąskaitą už jūsų darbą atitinkamoje įmonėje apmoka Klientas (įmonė). Tai blogas atlyginimo mokėjimo scenarijus darbuotojų atžvilgiu.
ŽINOMIAUSIOS ĮDARBINIMO AGENTŪROS LIETUVOJE
• ,,RETIVA“
• ,,HEADEX“
• ,,MANPOWER“
• ,,MARINO PERSONALAS“
• ,,STRATEGIC STAFFING SOLUTIONS INTERNATIONAL“
• ,,BIURO“
• ,,SIMPLIKA“
• ,,ADVANTUS“
• ,,GI GROUP“
• ,,PERSONALAS“
ĮDARBINIMO AGENTŪROS ATSILIEPIMAI: KAIP ĮSITIKINTI AGENTŪROS PATIKIMUMU?
Prieš pradedant bendradarbiauti su įdarbinimo agentūra, itin svarbu pasidomėti, ką apie ją kalba dirbę arba dirbantys darbuotojai. Vienas iš geriausių būdų tai padaryti – perskaityti atsiliepimus apie įdarbinimo agentūrą. Juos galite rasti Google paieškoje įrašius įdarbinimo agentūros pavadinimą, Facebook grupėse, Rekvizitai.lt portale. Atsiliepimai gali atskleisti daug vertingos informacijos apie agentūros darbo specifiką, klientų aptarnavimo kokybę bei sudarytį bendrą įspūdį apie komunikaciją su darbuotojais ir kiek šiais rūpinasi agentūra.
KĄ VERTINTI SKAITANT ATSILIEPIMUS APIE ĮDARBINIMO AGENTŪRAS?
• Atsiliepimų skaičių: kuo daugiau atsiliepimų yra, tuo patikimesnė bus bendra įvertinimo tendencija. Pavyzdžiui, jeigu viena agentūra turi tik 10 įvertinimų, kurie sudaro 10/10 balų, o kita agentūra turi 150 įvertinimų, kurie sudaro 4,8/5 balų – antroji agentūra nusipelno didesnio jūsų dėmesio, kadangi per itin gausų atsiliepimų kiekį išlaikyti aukštą įvertinimą yra labai sunku. Tuo tarpu įmonė, turinti tik 10 atsiliepimų, juos galėjo gauti fiktyviai (darbuotojų, draugų, giminaičių įvertinimai), taip pat labai seniai (senesnių nei metai laiko atsiliepimų nerekomenduojama vertinti objektyviai).
• Atsiliepimų pobūdis: skaitant atsiliepimus svarbu skaityti ne tik teigiamus atsiliepimus, bet ir neigiamus, taip pamatysite kokios dažniausiai yra minimos problemos ir įvertinsite ar jos jums aktualios. Jeigu matote, kad neigiamuose atsiliepimuose minima viena ir ta pati problema, tikėtina žmonės nemeluoja. Subjektyviau reikėtų vertinti tokius atsiliepimus, kaip „skambinau vieną kartą bet neatsiliepė“, „Nerekomenduoju“ (parašius žodį be konkrečios priežasties) arba tiesiog pamačius neigiamą įvertinimą be jokio atsiliepimo.
• Atsakymai į atsiliepimus: atkreipkite dėmesį, ar įmonė reaguoja į klientų atsiliepimus, ypač į neigiamus. Jei įmonė aktyviai stengiasi spręsti problemas ir atsižvelgti į klientų poreikius, tai rodo jos atsakingumą ir profesionalumą. Jeigu įdarbinimo agentūra naudoja šabloninį atsakymą visiems neigiamiems komentarams, tai indikuoja, kad įmonė nėra linkusi spręsti konkrečias problemas ir, dažnu atveju, liepia tiesiog susisiekti jų bendruoju el. paštu taip „nusimesdami“ nuo savęs atsakomybę.
PAGRINDINIAI SKIRTUMAI TARP LIETUVOS IR UŽSIENIO ĮDARBINIMO AGENTŪRŲ
• Minimalus darbo užmokestis ir socialinės garantijos. Įsidarbinant per užsienio įdarbinimo agentūrą užsienio šalyje (pvz., galite kreiptis į Vokietijos agentūrą su pageidavimu įsidarbinti Vokietijoje) verta žinoti, jog dažnu atveju ekonomiškai stipresnėse valstybėse nei Lietuva, minimalus darbo užmokestis yra didesnis, atitinkamai ir vidutinis šalies atlyginimas. Svarbu ir tai, kad atostogų trukmė, sveikatos draudimo sąlygos bei kitos socialinės garantijos gali skirtis nuo Lietuvoje galiojančių.
• Lietuvoje įdarbinimo agentūros dažnai siūlo darbą skirtingo pobūdžio įmonėse, pvz., gamyboje, statybose, logistikoje, prekyboje, aptarnavime, o užsienio šalyse agentūros yra labiau orientuotos į gamybos bei logistikos sritis ir darbuotojų paiešką būtent tokioms įmonėms.
• Lietuvos įdarbinimo agentūros paprastai kelia mažiau kvalifikacijos reikalavimų darbo ieškantiems lyginant su užsienio šalimis, kur dažnai reikalingi sertifikatai, licencijos ar kiti dokumentai, be kurių darbuotojai negali įsidarbinti.
Darbo svetimoje šalyje ieškoti galite ne tik per Lietuvos įdarbinimo agentūras bet ir pasikreipę į užsienio įdarbinimo agentūrą. Žinoma, rekomenduojame pirmiausia kreiptis į Lietuvos agentūras, nes bendravimas vyktų lietuvių kalba, visais kilusiais klausimais bendrautumėte su atstovu iš Lietuvos. Užsienio šalių agentūrose komunikacija vyksta anglų arba kita kalba (rusų, vokiečių, olandų ir pan.), o tai gali sukelti sunkumų ne visiškai užsienio kalbą mokantiems asmenims.
Turintiems daugiau klausimų apie tai, kas laukia įsidarbinus per agentūrą parengėme DUK.
RETIVA – Jūsų įsidarbinimo partneris.